דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפתחות ענף שוק ההון- כיצד זה משפיע עלינו? 

מאת    [ 24/02/2012 ]

מילים במאמר: 702   [ נצפה 2317 פעמים ]

התפתחות ענף שוק ההון- כיצד זה משפיע עלינו?

ברוב התחומים בחיים, בהם נרצה לעבוד, ואותם נלמד כמקצוע, נצטרך לקבל תעודה בסיום הלימודים. תעודה זו אומרת, שסיימנו את לימודים, לעיתים כמובן, בתעודה כתוב, איזה ציון יש לנו, על מנת שמי שישכור אותנו לעבודה, ידע, מה טיב הידע שלנו בתחום, על פי הלימודים. אין הדבר שונה, גם בקורסים להכרת שוק ההון. בשנים האחרונות, יותר ויותר מקומות, פותחים קורסים לקהל הרחב, ללימודי שוק ההון. קורסים אלו, מאפשרים לאנשים, ללמוד על שוק ההון מהיבטים שונים. מהיבטים מקצועיים ועד היבטים כלליים, אשר אמורים לשמש אותם, בחיי היום יום. מי שמבקש לעסוק בתחום שוק ההון, חייב להיות בעל תעודה, ולהיות מוסמך לכך.

התפתחות ענף שוק ההון

כיצד יודעים שענף נמצא בהתפתחות? ובכן, יש לכך הסבר פשוט, כאשר התקשורת מתחילה לשים אליו לב, ומייצרת עבורו מוספים מיוחדים וקבועים. קחו למשל את עולם הספורט, בעבר הוא תפס שני עמודים בסוף עמודי החדשות, כיום כבר יש לו מוסף יומי משלו, שלא נדבר על אתרי אינטרנט, ערוצי טלוויזיה, ותוכניות מיוחדות בערוצים המסחריים והציבוריים, שמשדרים רק ספורט. לפיכך, אפשר להבין, שהכלכלה, הפכה להיות תחום חשוב מאוד, בעל ערך לא רק לעוסקים בדבר, ובעלת עניין עבור כל אחד מאיתנו. מספיק שנסתכל כיצד התקשורת התייחסה בעבר לכלכלה, וכיצד היא מתייחסת אליה היום, כדי להבין, עד כמה הכלכלה, זו שלנו וזו של העולם, הפכו להיות שחקנים חשובים בחיינו. אם בעבר היום מוספים עם מספר עמודים בודדים, בכל עיתון, שהתעסקו בכלכלה בהיבט המאקרו שלה, אזי שכיום התקשורת פינתה לכלכלה מקום רחב יותר. עיתון הארץ מפרסם מוסף יומי של יותר מ50 עמודים, רק לכלכלה, בנוסף למגזין חודשי. ידיעות אחרונות מפרסם עיתון יומי מיוחד לכלכלה לצד המוסף היומי, מעריב מפרסם אף הוא, מוסף יומי. שלא נדבר על פינות בחדשות שעוסקות בכלכלה, תוכניות טלוויזיה מיוחדות לכלכלה, ובעולם אפילו יש ערוצי טלוויזיה שמתעסקים רק בכלכלה. אז בעבר חשבנו, שמוספים אלו מיועדים לאנשים שעוסקים בבנקאות, בבורסה, למי שמגלגל כספים או למי שרוצה לדעת, מי מגלגל כספים. אך היום, קהל היעד הוא כולנו. כולנו מתעסקים בכלכלה, ולכן את כולנו העיתונים האלו, אמורים לעניין. כולנו צרכנים, כולנו עובדים, כולנו משקיעים, כולנו חוסכים, לכן העיתונים האלו, מדברים לכולנו.

הרשות לניירות ערך, עורכת מבחן הסמכה, עבור מי שרוצה להתעסק בניירות ערך, בבנקים, בבתי השקעות או בבורסה. רק מי שמחזיק בתעודה של הרשות יכול לעסוק בכך. מבחן זה אינו מבחן קל, אך בחלק גדול מהמקומות, בהם יש קורסים להכרת שוק ההון, מקיימים גם קורס שמכין את תלמידיו, למבחן של הרשות. דוגמא אחרת היא עבודה בבנקים. אומנם הבנקים עצמם מקיימים קורס משלהם, לשם עבודה אצלם. אך לימודי שוק ההון, מכינים את תלמידיהם לעבודה בבנק, על ידי התמקצעות במושגים בנקאיים, והיכרות עם עבודה של בנק, דרך חדר עסקאות ועד עבודה פקידותית בדלפקים השונים של הבנקים, כפי שהם בנויים במציאות. תעודה רגילה של סיום קורס להכרת שוק ההון, יכולה לשמש את בעליה, לשם קבלת עבודה, בחברות שונות. לא מדובר רק בבתי השקעות או בבנקים, אלא גם בחברות שעוסקות בייעוץ כלכלי, בחברות מסחר שונות, ואפילו בעיתונות כלכלית. כמובן, שתעודה כזו יכולה גם לעזור להתקדם בעבודה, עם זה בעבודה בנקאית או מסחרית ועם זה בעבודה רגילה במדורים שונים שלה. לכן יש חשיבות,לסוג התעודה שמקבלים, ולערך של המקום בו לומדים קורס להכרת שוק ההון, ולערך של הקורס עצמו.

כיצד נבין את מה שיש במוספים הכלכליים?

 קורסים להכרת שוק ההון. קורסים שעוסקים בכל התחומים שכתוב עליהם בעיתונים. ממניות דרך חסכונות לטווח קצר וארוך, ועד השפעת הכלכלה הגלובלית על משק הבית שלנו. קורסים אלו יאפשרו לנו לקרוא דו"חות כספיים, להבין מושגים בסיסיים בכלכלה, ובעיקר יעזרו לנו להבין, למה כולם מתכוונים, שהם מדברים וכותבים על שוק ההון.

למה כדאי להירשם לקורס שוק ההון?

קורסים להכרת שוק ההון, הם בדיוק כמו כל קורס לימודי אחר. לכן גם חשוב מאוד, לבחון את המקום בו אתם הולכים ללמוד קורסים אלו, בטרם אתם נרשמים אליו. כך לא תצאו מופסדים כספית, אך חשוב מכך, כך לא תצאו עם תחושה רעה, שבזבזתם זמן יקר על לימודים שלא הועילו לכם. במאמר זה, נסביר לכם, כיצד לבדוק את המקומות בהם אתם יכולים לקחת קורסים לשוק ההון. קורס שוק ההון, מיועדים לאלו המבקשים, להיכנס אל שוק ההון באופן מקצועי, אך גם למי שרוצה להכיר את השוק לצרכים פרטיים. לכן הקורסים חייבים להיות ישימים במציאות, ולהביא בפניכם את המידע ההכרחי ביותר, החדיש ביותר, והפרקטי ביותר. אך אין זה אומר, שאין מקום בקורסים לתיאוריות, אשר עליהם בונים את הפרקטיקה הנדרשת, להיכרות עם שוק ההון. 

 

שוק ההון, פסיכומטרי השוואת מחירים


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב